plakat_spirit_nyomda_budapest_campona.

Plakát, a hatékony marketing eszköz

Itt az ideje, hogy a plakátról is írjunk, mert a szórólapot már kiveséztük. A plakátra tekinthetünk úgy, mint egy felnagyított szórólapra, de egy kicsit máshogyan működik, más dolgokra kell figyelni a tervezés és az alkalmazás során is. Ha nincs egy jó plakátozás koncepciónk, akkor könnyen lehet, hogy nem fog célba érni az üzenet, nem lesz belőle konverzió. Ugye ezt nem szeretnéd? Gyerere megmutatjuk milyen egy jó plakát, hogyan és hova érdemes azt kihelyezni, hogyan építheted be a marketingedbe.

Plakát? Mindenki online van, akkor minek nekem?

Az onlinem marketing és a digitális platformok felemelkedése mellett a plakátok továbbra is nagyon hatékony offline marketing eszközök. A marketing kampányok részeként hatékonyságuk számottevő. Fontos hangsúlyozni, hogy egy marketing eszköz nem jelent megoldást, mindig rendszerben kell gondolkodni. Egy plakát a hatékonyságát annak köszönheti, hogy nagyon sokféle területen lehet alkalmazni, így biztosan találkozni fog vele a leendő vásárlód.

Plakát, így használd, mint marketing eszközt:

A plakát sokféle célra használható, és rengeteg előnyt kínál a vállalkozásodnak. Ilyen előnyök lehetnek:

  • Közösségi tereken, csomópontokon kihelyezve a plakát közvetlenül szólítja meg a célközönségedet. 
  • Alkalmas eseményeket, promóciókat hirdetni, például koncerteket, rendezvényeket, fesztiválokat de kiváló új termékek, szolgáltatások bevezetése idején is.
  • Egy kreatív, jól megtervezett plakát megfelelő helyen biztosan emlékezetes marad, eljuttatja a kívánt üzenetet, számíthatsz a konverzióra.
  • Megfelelő tartalommal híd lehet a digitális világba.

A plakát mérete nagyon is lényeges!

Plakát sokféle létezik, mérete függ a kihasználható felülettől és annak környezetétől, illetve a fix tartószerkezet méretétől (tartószerkezetről akkor beszélünk, ha pl. átvilágító dobozba helyezzük ki – city light). Leggyakoribb az A3 – A2 méret, de egyedi méretek is megvalósíthatók. Nem biztos, hogy minden plakátozási helyszínen azonos méretű a rendelkezésre álló hely, ezért érdemes többféle méretben gondolkodni.

  • A4 plakát: ez a legkisebb méret. Általában beltéri, nagy forgalmú helyeken más hirdetések mellett – pl.: élelmiszerbolti, önkormányzati, iskolai faliújság – alkalmazhatók.
  • A3 plakát: a leggyakrabban használt méret. Kültéren is kiválóan működik, kellően nagy felület, hogy forgalmas csomópontokon messzebbről is kiszúrják.
  • A2 plakát: koncertek, rendezvények népszerűsítésének kedvelt mérete. Általában kültéren alkalmazhatók, vagy city light keretben.
  • A1-A0 plakát: ezek már igazi nagymenők, nagyon hatékonyan lehet a segítségükkel hirdetni. Általában city light formában találkozhatsz velük busz,- villamos megállókban, közlekedési csomópontok körül. 
  • Euro Plakát – óriásplakát. Ezt nem kell magyarázni. Nagy, jól látható, megfelelő helyen és darabszámban alkalmazva szinte biztos az érdeklődés. 

A plakát híd (is lehet) a digitális világba.

Nagyon fontos, ezzel a módszerrel tovább növelheted a konverziódat! A kész, kihelyezett plakáttal nem kell hogy véget érjen a történet, sőt, itt kezdődhet el igazán. A plakáton megfelelően elhelyezett QR kóddal további marketing csatornákat nyithatsz meg leendő vásárlóid előtt.

Elvezetheted őket a weboldaladra, vagy a weboldalad promóciós részére, ami csak azt a terméket, szolgáltatást kínálja, ami a plakáton is van. (landing page) További előny, hogy az érdeklődőd a weboldalad alapján plusz információkat is láthat a cégedről, lehet további termékeket, szolgáltatásokat is rendel. 

A plakát papír típusa fontos? Nem kell túlgondolnod.

Azt kell eldöntened, hova szánod a plakátot, milyen darabszámban. Itt is hasonló az eset, mint a szórólapnál. Kis mennyiségben, jól behatárolható helyre kirakva érdemes jobb minőségű, vastagabb papírt használni. Ha nagy területen, magas darabszámban szeretnéd kihelyezni, akkor érdemesebb alacsonyabb minőségű, vékonyabb papírt választanod. De lássuk akkor részletesen.

Ha sok kell belőle

A4, A3 plakát nagy mennyiségben:

Mindenképpen 80-100g papírt érdemes választanod, ebben a mennyiségben jelentősen befolyásolja a költségeket a vastagság.

A2 plakát nagy mennyiségben:

Itt már fontos, hogy kicsit vastagabb papírt válassz, mert nagy valószínűséggel ekkora méretben már inkább kültéren lesz elhelyezve. Az időjárás viszontagságaival szemben védelmet jelent a 120-140g papír vastagság, illetve a páraálló kivitel. 

Ha kevés kell belőle:

A4, A3 kis mennyiségben:

Mivel biztosan olyan helyre szánod ahol tovább kint lesz mint egy-két hét, érdemes vastagabb papírt választanod hozzá, jellemzően 150-200-250g. Itt már választhatsz fényeset, vagy mattot is.

A2, A1, A0 kis mennyiségben, kültérre

Ezek a plakátok sem rövid ideig maradnak kint, jellemzően egy promóciót, akciót, vagy új terméket hirdetenek, és egy hirdetési kampányt ki kell hogy bírjanak. Érdemes a 140g city light papírban gondolkodnod. Nem mellesleg ez a papírtípus egyenletesen átvilágítható, uv és páraálló.

Óriásplakát (EuroPlakát)

Itt nincs választási lehetőség, 115g a sztenderd és nem is lenne érdemes vastagabbat.

Pro tipp: ha sikerül hosszútávra ilyen táblát bérelned, de a hirdetésed ugyanaz marad a bérlési időszak végéig, akkor érdemes pvc ponyvából készíteni a plakátot! Tartós, UV és időjárásálló, legalább 2 évig semmi gondod nem lesz vele.

Gyere nézd meg, a plakáton kívül milyen reklámeszközöket tudunk még tervezni és gyártani!

Pár marketing tipp a plakátok kialakításához, kihelyezéséhez:

  • Lehet egy plakát grafikailag kifogástalan, de mit sem ér, ha nem jó helyen van és senki nem látja. Az elhelyezés stratégiai fontosságú. 
  • Ennek a fordítottja is igaz, hiába a legjobb helyek, ha grafikailag rosszul van megtervezve. Túl sok infó, túl apró betűk, bonyolult, vibráló tartalom… 
  • A plakát tervezésénél minden esetben az egyszerűségre kell törekedni. Kevés, de lényegre törő szöveg, letisztult vizuális elemek, lehetőleg a vállalkozásod arculatával kombinálva.
  • Minél nagyobb egy plakát, annál egyszerűbb kialakításra kell törekedni. A méret növekedésével jellemzően csökken az olvasási (befogadási) idő is. Egy óriásplakát jellemzően az utak mellett van, autóból, nagy sebesség mellett alig van idő értelmezni azt. Egy kisebb plakát előtt meg tudnak állni az emberek, van idejük több információt befogadni róla. 
  • Ne felejts el QR kódot tenni a plakátra, ami online felületeidre mutat. Így többszörözheted a konverziódat és egyéb szolgáltatásaid / termékeid is felkelthetik az érdeklődést. 

Most hogy tudsz mindent, nyugodtan egészítsd ki marketingedet plakátokkal is. Megtervezzük és le is gyártjuk, sőt, még QR kódot is tudunk rakni rá. Gyere, kérj egy ajánlatot!