Logót szeretnél terveztetni a meglévő vagy frissen induló cégednek vagy vállalkozásodnak? Tanácstalan vagy a stílusával kapcsolatban? Hoztunk neked egy listát azokról a logó típusokról amik nagy népszerűségnek örvendtek az idei évben.
Na de mik is azok a logók?
A logók az üzleti világban módfelett fontos szerepet töltenek be. Ezek a grafikus kis jelképek vagy emblémák hozzájárulnak egy vállalkozás vagy márka azonosításához és a versenytársaktól való megkülönböztetéséhez. Az évek során jelentős változásokon mentek keresztül, miközben a tervezési trendek és az üzleti környezet is folyamatosan fejlődött ezzel párhuzamosan.
Stílusukat befolyásolhatja az adott év divatszíne, design irányvonala, illetve a művészeti mozgalmak és társadalmi változások is hatással lehetnek rájuk. Az elmúlt évtizedekben a logótervezés az egyszerűségre és minimalizmusra helyezte leginkább a hangsúlyt. Egy vállalkozás kezdeti sikerének fontos alapja lehet egy hatásos és kifejező logó megalkotása. Honnan tudhatjuk, hogy milyen is egy igazán JÓ logó? Talán Milton Glaser fogalmazta meg a legjobban:
“Három reakció létezik, ha ránézünk egy megtervezett dizájnra: Tetszik, Nem tetszik és a WOW (AZTA) érzés!! A WOW az, amit minden esetben meg kell céloznunk!”
Milton Glaser, amerikai formatervező, illusztrátor, tervezőgrafikus, tipográfus, grafikusművész
A következőkben bemutatjuk nektek a 2023-as év általunk vélt 8 legkellendőbb logó stílusát.
Letisztult fekete logó (Minimal Black Logos)
Bizonyára megfigyeltétek már ti is, hogy leghíresebb márkák is, mint például az Apple, Nike, Uber, McDonald’s vagy akár az Audi is a kevesebb néha több elvét képviselik. Idén sincs ez másképp. A minimalizmus óriási hatást gyakorolt a márkatervezésre és egyre több vállalat szeretné egyszerűsíteni logóit a minimálisra a maximális hatás érdekében.
Na de mért is van egy így? Joggal merülhet fel bennetek a kérdés, a válasz pedig egészen egyszerű. A minimalista logók azért olyan népszerűek, mert az ügyfelek könnyen megjegyzik így azokat. A fekete szín használata pedig meglepően titokzatos hatással bír. Ez a szín meglehetősen ravasz tud lenni és rejtett jelentéseket vagy üzeneteket is hordozhat magában. Erőre és fegyelemre utalhat, kifinomultsággal, kísértéssel, jómóddal, csúcskategóriás luxusmárkákkal és sikerrel is kapcsolatba hozható.
![Letisztult fekete logó](https://www.spiritnyomda.hu/wp-content/uploads/2023/05/logo_trendek_2023_fekete_logo_spirit_nyomda_budapest_campona.jpg-masolata-jpg.webp)
Firkás és vázlatos logók (Scribbles and sketches)
Ez a stílus az esetek többségében egy kreatív és játékos tervezésű logót rejt magában, amely megjeleníti a firkálás és vázlatkészítés könnyed hangulatát. A színek általában élénkek és vidámak. Gyakran tartalmazhat ceruzára emlékeztető vonalakat, könnyedén készített rajzokat, formákat vagy éppen laza ecsetvonásokat, amelyek kifejezik a kreativitást és a spontaneitást.
A betűtípus általában kézzel írt vagy szabadkézi hatást kelt, ami tovább erősíti a játékos és alkotói, kreatív hangulatot. Elragadóan tökéletlenek ezek a felvázolt logók, amelyeket úgy firkantottak fel, mintha egy kreatív képességgel megáldott gyermek tervezte volna.
![Firkás és vázlatos logók](https://www.spiritnyomda.hu/wp-content/uploads/2023/05/logo_trendek_2023_firkas_es_vazlatos_logok_spirit_nyomda_budapest_campona.jpg-1024x632.webp)
Díszes monogramok vagy monogramos logók (Ornamental monograms)
A monogram logó egy olyan tervezési stílus, amely betűket vagy betű kombinációkat használ a vállalat vagy márka azonosítására. Általában a vállalat nevének kezdőbetűiből vagy fontos szavainak kezdőbetűiből áll. Egyszerű és felismerhető: A monogramok általában letisztult és minimalista megjelenéssel rendelkeznek, amelyek könnyen azonosíthatók és emlékezetesek.
Gyakran elegánsak és stílusosak, amelyeket a vállalatok és márkák prémium jellegére utalhatnak. A monogramok hosszabb élettartamúak lehetnek, mivel a betűk örökérvényűek, és nem függenek a divattól vagy időszaktól. Könnyen alkalmazhatóak különböző felületeken és anyagokon, beleértve a weboldalakat, csomagolást, matricákat, ruházatot és még sok mást.
![Díszes monogramok vagy monogramos logók](https://www.spiritnyomda.hu/wp-content/uploads/2023/05/logo_trendek_2023_diszes_monogramok_vagy_monogramos_logo_spirit_nyomda_budapest_campona.jpg-1024x632.webp)
Új- és díszítőművészeti logó (Art Nouveau & Art Déco)
Az Art Nouveau több mint száz éve hatással van a vizuális kultúránkra. Az 1920-as évek óta periodikusan jönnek divatba ezek az irányzatok, majd lépnek ki más hatására a marketing világából. Organikus kontúrok és elegáns vonalak jellemzik az Art Nouveau alapját.
Ezzel szemben az Art Deco a szerkezetre, szögekre és geometriai formákra helyezi a hangsúlyt. Emellett a szimmetrikus kompozíciók és a gazdag színek is jellemzik, amelyeket tiszta jellegzetes tipográfia kísér.
![Új- és díszítőművészeti logó](https://www.spiritnyomda.hu/wp-content/uploads/2023/05/logo_trendek_2023_uj_es_disztomuveszeti_logo_spirit_nyomda_budapest_campona.jpg-1024x632.webp)
Elektronikus hibát ábrázoló logó (Glitch)
A glitch logók olyan tervezési stílusokat használnak, amelyek az elektronikus és technikai hibák, torzulások esztétikáját használják fel. Ezek a logók általában olyan vizuális hatásokat alkalmaznak, mint a pixeláció, elmosódás, színhiba vagy digitális zaj. Ehhez a logótípushoz gyakran használnak élénk és kontrasztos színpalettát, amely kiemeli a torzításokat és a technikai hibákat.
Ez a stílus a digitális világgal, a technológiával és a futurisztikus esztétikával kapcsolódik össze. Vonzóak lehetnek azoknak a cégeknek és márkáknak, amelyek a technológiai szektorban működnek vagy a digitális kultúrához kapcsolódnak.
![Elektronikus hibát ábrázoló logó](https://www.spiritnyomda.hu/wp-content/uploads/2023/05/logo_trendek_2023_elektronikus_hibat_abrazolo_logo_spirit_nyomda_budapest_campona.jpg-1024x632.webp)
Kisbetűs logó (Lower case)
A kisbetűs logók nem számítanak újdonságnak a logótervezésben, azonban annál nagyobb népszerűségnek örvendenek a 2023-as évben is. A kisbetűs logókat gyakran alkalmazzák informális, barátságos és modern vállalati megjelenésekben, de más területeken is előfordulhatnak, ilyen például a különféle online szolgáltatások, blogok vagy kreatív vállalkozások.
Ennek a típusnak az üzenete abban is rejlik miszerint a nagybetűs forma nem feltétlenül csak az üzleti osztály kiváltsága, hanem a kisbetűs változat és ez esetben a hozzá tartozó kisebb vállalkozások is megfelelően elvégezhetik a „feladatot”.
![Kisbetűs logó](https://www.spiritnyomda.hu/wp-content/uploads/2023/05/logo_trendek_2023_fekete_kisbetus_spirit_nyomda_budapest_campona.jpg-1024x632.webp)
Figurás és emblémás logók (Mascots & Emblems)
Ezzel a kifejezési módszerrel különböző karaktereket vagy jelképeket, szimbólumokat használnak a márka vagy vállalkozás megtestesítésére. Ezek a logók személyesek és könnyen felismerhetőek, céljuk a márkahűség és az azonosulás kialakítása a célközönséggel.
- Figurás logók: Karaktereket vagy figurákat ábrázolnak amik gyakran barátságosak és könnyen megjegyezhetőek, hozzájárulnak a márka személyiségének kialakításához. Ilyen például a Michelin Man (Bibendum), a KFC Colonel vagy a Twitter madár a jól ismert közösségi média logójában.
- Emblémás logók: Általában egy jelképet vagy címert használnak, kompaktabbak és egyszerűbbek a figurás logókhoz képest és erős, ikonikus megjelenést nyújtanak. Ezek a logók gyakran használnak a grafika körül vagy alatt tipográfiai elemeket, amelyek a márkanevet vagy vállalkozás nevét, jelmondatát tartalmazhatja. Ilyen például sok autómárka, egyetem logója vagy a Starbucks címeres logója.
![Figurás és emblémás logók](https://www.spiritnyomda.hu/wp-content/uploads/2023/05/logo_trendek_2023_figuras_es_emblemas_logok_spirit_nyomda_budapest_campona.jpg-1024x632.webp)
Serif betűtípusú logó
A talpas betűtípus. Sokan úgy vélik, hogy ez a típus idejétmúlt és már réges régen kiment a divatból, főleg ami a dizájner világot illeti. Viszont ez egyáltalán nincs így! Alapvetően kettő fő Serif betűtípust különböztetünk meg (emellett rengeteg további altípus létezik). A különbség a két betűtípus között, hogy a talpas, más néven Serif betűknek van egy kis talpa. A talptalan, más néven Sans Serif (vagy talp nélküli) betűtípusnak pedig nincsen.
Összességében véve a talptalan betűtípusok inkább modernebb fontok; letisztultak, egyszerűek, míg a talpas betűtípusok tradicionálisabb, elegánsabb, nemesebb hatást, stílust képviselnek. Utóbbit tekinthetjük a kulcsnak, hogy miért is kezd visszatérni a divatba. A serif betű készlet elegáns megjelenést kölcsönözhet a logónak. Ezek a logók gyakran összekapcsolhatók a stílus és a minőség érzetével, formálisabb és professzionálisabb hatást keltenek.
![Serif betűtípusú logó](https://www.spiritnyomda.hu/wp-content/uploads/2023/05/logo_trendek_2023_serif_betutipusu_logo_spirit_nyomda_budapest_campona.jpg-1024x402.webp)
Konklúzió
Nálunk a Spirit nyomdánál fontosnak tartjuk, hogy a grafikusok napra készek legyenek a logó trendeket illetően. Az új irányvonalak jönnek és mennek ezért könnyű csapdába esnünk, hogy kizárólag ezekre hagyatkozunk ezért törekednünk kell arra, hogy mindig egyedi munkát adjunk ki a kezünkből, ami a lehető legjobban igazodik a megrendelői elképzelésekhez és igényekhez.